Deniz ticaret hukuku, geçmişi çok uzun zaman öncesine dayanan önemli bir alandır. Bununla birlikte belki de sorunlarla en fazla karşılaşan bir sektör olarak deniz ticaretini ifade etmek mümkündür. Yük taşımacılığında; kara ve hava ulaşım araçlarından çok daha ağır yük taşıma kapasitesine sahip gemilerin, ulaşım merkezlerinin, limanı olan her yer olarak düşünülebileceği bu alanın deniz yolu ile ticaret yapan tüm ülkelerin ortak sorunu olması gerektiği açıktır. Bu nedenle de deniz yoluyla olan ticari mekanizmanın tüm unsurları ile birlikte dikkate alınması ve değerlendirilmesi gerektiği açıktır. Uluslararası ticaret kuralları, deniz ticaret hukukunun önemli unsurlarından birini oluşturmakla birlikte, liman ve bayrak devletinin sorumlulukları hem uluslararası antlaşmalar hem de iç düzenlemelerle tanzim edilmektedir. Özellikle çok taraflı uluslararası antlaşmalar ve belirlenen standartlar, deniz ticaretinin sağlıklı şekilde yürütülmesi, sorunların hakkaniyete uygun şekilde halledilmesini temin açısından önem arz etmektedir. MLC 2006 olarak ifade edilen Denizcilik Çalışma Sözleşmesi, son yıllardaki önemli düzenlemelerden biridir. Çalışmamızda gerek bu sözleşme, gerek sair uluslararası sözleşmeler ile iç düzenlememizde yer alan “liman devleti sorumluluğu” kısaca izah edilmiştir. Önemle belirtmek gerekir ki, liman devleti sorumluluğuna giden yolda asıl gaye; elbette ki deniz ticaretinin, buna elverişli gemiler ile gerçekleştirilmesi ve bayrak devleti dışında, deniz ulaşımında uğranılan limanların da çeşitli vazifeler üstlenmesi ve deniz ticaretinin bir bütün olarak hukuki güvenceye kavuşmasıdır. Liman devletinin yetki ve sorumlulukları hem uluslararası sözleşmeler hem de iç düzenlememiz açısından izah edilirken, birçok araştırma ve anketten de faydalanılmıştır.
Maritime trade law is an important field with a long history. However, it is possible to express maritime trade as a sector that encounters the most problems. It is clear that this area, which can be considered as ships with a much heavier load carrying capacity than land and air transport vehicles in freight transport, transportation centres, and any place with a port, should be the common problem of all countries trading by sea. For this reason, it is clear that the commercial mechanism by sea should be considered and evaluated together with all its elements. While international trade rules constitute one of the important elements of maritime trade law, the responsibilities of the port and flag state are regulated by both international treaties and domestic regulations. In particular, multilateral international agreements and the standards determined are important in terms of ensuring that maritime trade is carried out in a healthy manner and that problems are resolved in accordance with equity. The Maritime Labour Convention, referred to as MLC 2006, is one of the important regulations in recent years. In our study, both this convention, other international conventions and "port state responsibility" in our domestic legislation are briefly explained. It is important to note that the main purpose of the path leading to port state responsibility is, of course, the realisation of maritime trade with ships that are suitable for this purpose, and that the ports visited in maritime transport, other than the flag state, also undertake various duties and that maritime trade as a whole is legally secured. While explaining the powers and responsibilities of the port state in terms of both international conventions and our domestic legislation, many researches and surveys have also been utilised.