Türkiye ile dünyanın ikinci büyük ekonomisine sahip olan Çin arasındaki ekonomik ilişkilerin artmasına rağmen, Türk işadamlarının Çin’de yatırım yapmalarına oldukça az rastlanmaktadır. Bunun sebebinin, Çin’in; yürürlükteki yatırım mevzuatı ile piyasaya giriş engellerinin fazla olduğu, yabancı yatırımların ülkeye girişinde ve girdikten sonra çok sıkı şartların ve devlet kontrolünün öngörüldüğü, yatırımcıların ve yatırımların özellikle fikri ve sınai mülkiyet hakları bakımından yeterince korumadığı yabancı yatırım politikasına sahip olduğu düşünülmektedir. Bu makalenin amacı, 1 Ocak 2020’de yürürlüğe girecek olan Çin’in yatırım hukuku alanında önemli değişiklikler getiren yeni Çin Yabancı Yatırım Kanunu'nda yer alan hükümleri incelemek ve bu Kanun’unla Çin’in yatırım hukuku alanında kabul ettiği yeni prensipleri ortaya koyarak, Çin’in yeni yatırım mevzuatı ile piyasaya giriş engellerinin azaltıldığı, yabancı yatırımların ülkeye girişinin daha çok teşvik edildiği, piyasaya giriş şartlarının esnetildiği, piyasaya girdikten sonra da yabancı yatırım üzerindeki denetim ve kontrolün sınırlandırıldığı, yatırımcıların ve yatırımların daha fazla korunduğu yeni yabancı yatırım politikasına ve sistemine ilişkin önemli bilgileri ana hatlarıyla sunmaktır.
Despite the growing economic relations between Turkey and China, Turkish businessmen to set up business in China is quite small. One reason for this is that they do not have local knowledge of entering the Chinese markets. The purpose of this article is to outline the main provisions of China's newly published Foreign Investment Law and to discuss the important implications that this Law will have for international investors and their investments and activities in China, and thus the important information of China's investment law system.