Müşterilere ilişkin çeşitli bilgilere yer verilen müşteri listeleri haksız rekabet hukukunda rakiplerden farklılaşmayı sağlaması sebebiyle önem taşımaktadır. Bu listelerin gerekli şartları sağlaması halinde, başkalarının iş ürünlerinden yetkisiz yararlanma veya iş sırlarının hukuka aykırı ifşası kapsamında haksız rekabete yol açması mümkündür. Belirtilen her iki haksız rekabet halinde de emeğin korunması temel amaçtır. Müşteri listelerinin işletme çalışanlarına iletilmesi bu ilişkinin doğal gereğidir. Uygulamada çalışanların işlerinden ayrılma aşamasında veya sonrasında müşteri listelerini kullanmak suretiyle haksız rekabet uyuşmazlıklarına konu oldukları görülmektedir. Çalışmanın amacı müşteri listelerinin kullanılması özelinde başkalarının iş ürünlerinden yetkisiz yararlanma ve iş sırlarının hukuka aykırı ifşası konularını, öğretideki görüşler, Yargıtay uygulaması ve İsviçre hukukundaki düzenlemeler çerçevesinde ele almaktır.
Customer lists, which contain various information about customers, are important in unfair competition law as they provide differentiation from competitors. If these lists meet the necessary conditions, it is possible that they may lead to unfair competition within the scope of unauthorized use of others' business products or unlawful disclosure of business secrets. In both cases of unfair competition, the main purpose is to protect labor. Transmitting customer lists to business employees is a natural requirement of this relationship. In practice, it is seen that employees are subject to unfair competition disputes by using customer lists during or after leaving their jobs. The aim of the study is to address the issues of unauthorized use of others' business products and unlawful disclosure of business secrets, specifically the use of customer lists, within the framework of the opinions in the doctrine, the Supreme Court practice and the regulations in Swiss law.