İÇERİK SAĞLAYICI “KANAL SAHİBİ” İLE YER SAĞLAYICI “YOUTUBE” ARASINDAKİ “SAĞLAMA SÖZLEŞMESİ”NİN HUKUKÎ NİTELİĞİ

Author :  

Year-Number: 2024-254 (ŞUBAT)
Yayımlanma Tarihi: 2023-09-28 13:59:39.0
Language : Türkçe
Konu : Medeni Hukuk
Number of pages: 1
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

“YouTube” kanalları üzerinden bireysel veya kurumsal yayıncılık faaliyeti yapılması günümüzde son derece yaygınlaşmış, hatta bazı YouTube kanallarına yönelik rağbet neredeyse ana akım medyaya olanla rekabet edebilecek seviyelere yaklaşmıştır. Bu durum, her yaş grubundan pek çok gerçek kişinin, tüzel kişilerin, kurum ve kuruluşların, hatta bizatihi ana akım medya kuruluşlarının dahi YouTube kanalı sahibi olmak ve oradan (da) yayıncılık faaliyeti icra etmek yönünde ilgisini çekmektedir. Ancak YouTube üzerinden yayıncılık yapmak, yalnızca izleyici olarak YouTube içeriklerine erişmekten farklı prosedür ve kurallara tâbidir. Öyle ki YouTube üzerinden yayıncılık yapabilmek, diğer deyişle YouTube’a içerik sağlayabilmek için öncelikle YouTube platformu üzerinden bir “Kanal” oluşturmak gerekir. Bunun için ise ilgili platformun genel “Hizmet Şartları”nın yanı sıra, “İçerik Yöneticisi Politikaları” olarak adlandırılan özel veri ilkelerinin de kabul ve taahhüt edilmesi gerekmektedir. İşte çalışmada YouTube’un bu platformda kanal oluşturmak isteyen kullanıcılar ve/veya hâlihazırda kanalı bulunan içerik sağlayıcılar ile akdettiği “İçerik Yöneticisi Politikaları”nın ve bununla doğrudan ilişkili bulunan kimi “Hizmet Şartları”nın sözleşmesel özelliklerine değinilmesine ve taraflar arasında bu veri ilkeleri marifetiyle kurulan sözleşme ilişkisinin özellikle bilişim ve borçlar hukuku çerçevesinde nitelendirilmesine gayret edilmiştir.

Keywords

Abstract

Individual or corporate broadcasting activities on “YouTube” channels have become extremely common today, and the demand for some YouTube channels has almost reached levels that can compete with the mainstream media. This situation attracts the attention of many natural and legal persons, institutions and organizations, and even mainstream media organizations to own a YouTube channel and broadcast from there. But broadcasting on YouTube is subject to different procedures and rules than accessing YouTube content only as a viewer. In order to broadcast on YouTube, first of all, it is necessary to create a "Channel" on the YouTube platform. In order to do this, in addition to the general “Terms of Service”, special data policies called “Content Manager Policies” must be accepted and committed. In this study, the contractual features of the "Content Manager Policies" and some "Terms of Service" that are directly related to this, which YouTube has concluded with users who want to create a channel and / or content providers who already have a channel are mentioned and the contractual relationship established between the parties has been qualified especially within the framework of IT law and law of obligations.

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics