Tüketici Hukukunda tüketici işlemleri ve haksız ticari uygulamalar nedeniyle tüketiciler maddi ve manevi zarar görebilmektedir. Manevi tazminat, tüketicinin manevi zarar görmesi halinde çektiği acının telafi edilmesine yarayan bir kurumdur. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ’da özel hüküm bulunmadığı takdirde genel hükümlere göre manevi tazminat talebinden tüketici yararlanabilir. Tüketicinin ölmesi, bedensel bütünlüğünün zedelenmesi veya kişilik hakkının diğer bir şekilde ihlal edilmesi hallerinde tüketici mahkemesine başvuruyla manevi zararının giderilmesi istenebilir. Ayrıca tüketicinin tüketici işlemi nedeniyle ayıplı mal veya ayıplı hizmet edinmesi nedeniyle manevi zarara uğraması halinde de manevi tazminat talep etme hakkı bulunmaktadır.
In Consumer Law, consumers may suffer both pecuniary and non-pecuniary damages due to consumer transaction and unfair practices. Non-pecuniary compensation may be grounded on contradiction to consumer activity or tort. Non-pecuniary compensation covers the consumer’s suffering that arises from non-pecuniary damage. Consumer may enjoy general terms for non-pecuniary relief if a special provision does not exist in the Consumer Protection Act No. 6502. Consumer may file a complaint in a consumer court for compensation of his/her non-pecuniary damage in case of death or violence to his/her physical or moral integrity. Furthermore, if the consumer receives defective good or service related to consumer transaction, he/she has right to redressal for non-pecuniary damage.