Federal Alman Hukukunda Verilen “Benetton Kararları” Ekseninde Şok Edici Ticari Rek-lamların Anayasal Açıdan İncelenmesi

Author :  

DOI :
Year-Number: 2016-10 ekim
Language :
Konu :

Abstract

Günümüzde bazı ticari reklamlar, ürün veya hizmet hakkında değil, sosyal, siyasal ve kültü-rel konularda mesaj vermektedir. Bu arada söz konusu reklamlar, tüketicilerin korku, acıma ve acziyet gibi duygularını sömürmektedir. Bu çalışmada, United Colors of Benetton Şirke-ti’nin şok edici ticari reklamları ile ilgili olarak Federal Alman Adalet Mahkemesi ile Fede-ral Anayasa Mahkemesi’nin vermiş oldukları kararlar anayasa hukukuna ilişkin temel ilke-ler çerçevesinde tahlil edilecektir.

Keywords

Abstract

Nowadays some commercial advertisements do not give information about their products or services, but social, political and cultural subjects. Meanwhile, the relevant advertisements exploit the emotions of consumers like fear, charity and inability. In this study, the decisions of German Federal Supreme Court of Justice and Federal Constitutional Court regarding the schocking commercial advertisements of United Colors of Benetton will be analysed in ac-cordance with the fundamental principles of constitutional law

Keywords


                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics